Jeg vil informere medlemmene av forumet om at vi har kommet frem til en løsning som sikrer videre drift av forumet. Jeg kan med stor glede informere om at Henrik er med videre. Dette tror jeg alle oss som har benyttet seg av forumet, er meget godt fornøyd med. I tillegg har Bjørn stilt sin kompetanse og kunnskap til rådighet i den videre driften. Vi forsøker også å utvide teamet med ytterligere en person, noe vi vil komme tilbake til senere.
Når det gjelder den videre driften, vil det bli endringer. I dag har vi enormt mange ubrukte registrerte kontoer. Dette tar opp mye plass på server, oppdateringer tar lengre tid osv. I tillegg er målet til teamet å skape et aktivt forum av aktive brukere. Vi gjør herved oppmerksom på at ALLE UBENYTTEDE KONTOER VIL BLI SLETTET I LØPET AV ROMJULA! Definisjon på ubenyttet konto er at de aldri har deltatt med innlegg, for de som måtte lure. Hvis noen har innvending mot at deres konto blir slettet, kan de sende meg en PM.
Når vi har fått ryddet opp i medlemsmassen, vil vi igjen åpne for nyregistreringer. De som eventuelt er blitt slettet, og ikke fikk gitt tilbakemelding i tide, vil kunne registrere seg på nytt. Men vi ønsker å stille krav til medlemmene fremover. Hvis nyregistrerte medlemmer ikke deltar aktivt med innlegg i løpet av 2-3 måneder, vil kontoen bli slettet. Vi har også mange medlemmer som har lagt inn noen få innlegg, for mange år siden. Å har ikke vært innom forumet siden. Vi kan se når de sist var pålogget. Vi ønsker å slette også disse medlemmene, hvis brukeren ikke har vært logget på forumet siste året. Dette lar seg gjøre, uten å fjerne innleggene de har bidratt med. Hva syns dere som brukere om disse endringene?
Vi ønsker som sagt å få til et aktivt forum, av aktive brukere. Derfor vil tilbakemeldinger fra dere som bruker forumet, ha mye å si for den videre driften. Jeg vil også benytte anledningen til å berømme Henrik for det arbeid han har lagt ned gjennom en årrekke. En formidabel jobb som man som bruker av forumet ikke har hatt innsikt i. Han har vært for snill med oss, for lenge. Jeg ser for meg et noe mer driftsvennlig forum i fremtiden. Det må være lov å stille noen krav til medlemmene. Henrik har brukt mye tid, energi og penger på å la oss få et slikt tilbud. Da bør minstekravet være at man deltar aktivt.
Har dere andre forslag til endringer, tar vi de gjerne opp til diskusjon i teamet.
mvh
Sten A.