Hvem er ønsket på forumet?

Forum for ikke-faglige diskusjoner

Moderators: sirisvei, hans-g, nvolim

Hvem er ønsket på forumet?

Postby Helene » 02 Oct 2009 23:21

Jeg er ofte innom forumet, gjerne en tre- fire ganger i uken. Jeg synes "temaet frontkjempere" er svært interessant og verdt å bruke tid på. Har fått gode råd her inne vedrørende relevant og gangbar litteratur. Er i ferd med å bygge opp mitt lille bibliotek med frontkjemperlitteratur. Kjøper og leser også de mer biografiske variantene, synes disse kan bidra til å levendegjøre historien mer, nyansere fakta på et vis. Prøver å skille mellom fakta og mer "ulne" erindringer. Allikevel er jeg fremdeles nokså usikker og forvirret på mye. Ser at mye er skrevet enten av "en som var der", historikere som bevisst eller ubevisst heller i en eller annen retning, eller de som skriver med en journalistisk vinkling. Så hva er "fakta" og hva er fakta? Så mitt spørsmål er vel egentlig, er det "godtatt" blant dere garvede brukere at en er innom her uten å legge igjen så mange spor etter seg,ikke for å "samle" opplysninger uten å ville gi noe tilbake, men fordi en kanskje ikke har kommet så langt i researchen som flere av dere andre har? Må jo uansett si at dere impåonerer ei ung jente med solide og velbegrunnede kunnskaper!
Helene
Member
Member

Re: Hvem er ønsket på forumet?

Postby Henrik » 03 Oct 2009 00:30

Hei!

Her på forumet er alle ønsket, såfremt man følger forumets reglement. Dette gjelder uavhengig av kunnskapsnivå.

Det er altså uproblematisk (ihvertfall for min del) at man ikke skriver så mange innlegg.

Men sitter man på nyttig informasjon, som kanskje ikke er så godt kjent, er det jo selvfølgelig flott for alle på forumet dersom man deler denne informasjonen.
Dette kan også igjen bidra til at andre forumbrukere finner det lettere å dele informasjon, slik at man får en positiv synergi-effekt.

Folk må forøvrig ikke være redde for å skrive innlegg eller opprette tråder: Ikke noe spørsmål er for dumt, ubetydelig etc.

Mvh
Henrik
Henrik
Administrator d.R.
Administrator d.R.

Postby nvolim » 03 Oct 2009 10:59

Hei,

Enig med Henrik!

Da jeg fatte interesse for emnet, begynte også jeg med å bygge opp en samling litteratur. Jeg søkte også informasjon på nett, og kom tilfeldigvis over denne siden. Her fant jeg mange tips for både litteratur og andre kilder, men det tok en stund før jeg turte involvere meg. Jeg var amatør, og alle her inne virket som profesjonelle forskere. Etterhvert ble spørsmålene for mange, og jeg mente jeg hadde kommet over informasjon om ting det ble spurt om, og tok sjansen på å dumme meg ut.

Jeg må i så måte rette en stor takk til mange inne på dette forumet (ingen nevnt, ingen glemt). Jeg føler jeg ble tatt godt vare på fra første stund, ingen spørsmål har vært for dumme, og folk har tatt seg tid til å forklare og veilede. Den måten jeg har blitt møtt på her, har forsterket mitt engasjement, og fått meg til å bruke mye mer tid på emnet enn jeg hadde kunnet forestille meg. Så mitt råd er å ta tiden du trenger, når du føler spørsmålene blir for mange, eller føler tiden er moden, ta sjansen. Er sikker på at du ikke vil bli skuffet.
nvolim
Administrator
Administrator

Postby Helene » 03 Oct 2009 16:05

Takk til Henrik og Nvolim for hyggelige svar. Flott å høre, da jeg synes siden gir uvurderlig informasjon. Lurer også på hvor mange timer (år) dere her inne har brukt på å samle denne uvurderlige informasjonen. Ser også at noen av dere har intervjuet (?) frontkjempere, eller fått nedskrevet erindringer. Møysommelig, men svært interessant! stå på videre :)
Helene
Member
Member

Postby dolmen » 23 Oct 2009 23:04

Mange av oss har nok brukt en mannsalder på denne infoen og kommer nok ikke til å gi oss før vi havner i samme "avdeling" som frontkjemperne og det vil si et godt stykke under det vi kaller "torven".Men jeg synes det er hyggelig og ikke minst spennende at nye generasjoner interesserer seg for dette temaet.Stå på,finn interessen og søk!
Dolmen.
dolmen
Member
Member

Postby Helene » 25 Oct 2009 18:36

Flott å høre Dolmen! Følger forresten spent med på din bunkersbildesafari på et annet forum;-)
Helene
Member
Member

Postby as » 31 Oct 2009 16:57

Høres interessant ut. Hvilket forum er dette?
Er forresten interessert i alle forum som omhandler alle sider av WW 2 og tar i mot alle tips.
as
Member
Member

Postby Henrik » 31 Oct 2009 21:57

Hei!

Det er nok http://samlerforumet.net/forum/
Flott forum!

/Henrik
Henrik
Administrator d.R.
Administrator d.R.

Postby dolmen » 17 Jan 2014 19:00

Så fint at du følger med Helene og flott at du kunne bidra med linken Henrik. :)
Dolmen.
dolmen
Member
Member

Postby sirisvei » 17 Jan 2014 19:51

Du e gærn Dolmen, men trøst deg, du er ikke alene :shock:
sirisvei
Moderator
Moderator

Postby dolmen » 19 Jan 2014 13:19